Psi raj – wczasy z psem w Kołobrzegu

Są takie miejsca na ziemi, do których chce się wracać. Nie raz, nie dwa, ale ciągle. A gdy się tam nie jest, myśli się i planuje grafik tak, by wrócić jak najszybciej. Takie miejsce znalazłam w Kołobrzegu, gdzie do morza blisko, a i tłumów brak. Taki mały raj dla mnie i mojego psa.

Nim w moim życiu pojawił się Noaś, na wszystkie urlopy wyjeżdżałam za granicę do „ciepłych krajów”. Wśród wielu powodów były te prozaiczne: urlopy w roku ma się dwa i chciałam mieć gwarantowaną pogodę. Jestem typem, który woli morze od gór oraz leniwe czytanie książek od zwiedzania czy wspinaczki. Jak już zapewne wiecie decyzja o Noaśku należała do tych emocjonalnych, więc nie myślałam „jak to będzie z wakacjami” a życie pokazało, że nie chcę się z nim rozstawać gdy wyjeżdżam na urlop. I tak najprostszy urlop na jaki możemy pojechać razem, to polskie morze.

Pierwszy raz wybraliśmy się tam gdy Noaś miał 7 miesięcy. Przypadkiem wybrałam małą miejscowość Gąski w województwie zachodniopomorskim i gdy zobaczyłam tamtejsze plaże to się zakochałam 😀 Zachodnioporskie przez Warszawiaków jest niedoceniane, bo jedzie się tam dość długo. Do Kołobrzegu, autem to wyprawa ok 6,5 h. Pociągiem bez przesiadki 6 h 16 min. Ale popatrzcie na te fotki, naprawdę warto 🙂

nasza plaża w Kołobrzegu jeszcze mało zielona bo po za sezonem

a tak wygląda plaża w pobliskim Trzesaczu, na początku sezonu, czerwiec 2017

Plaża w Ustroniu Morskim na filmiku poniżej też niczego sobie:

Wild shiba 😀 #psiamatka #shibainu #wakacjezpsem #urlopik #psieharce

Post udostępniony przez Psiamatka (@psiamatka)

Jak sami widzicie plaże w zachodniopomorskim należą do tych szerokich i niespecjalnie zatłoczonych (w sezonie na głównych plażach oczywiście są ludzie, ale śmiem twierdzić, że zawsze jest ich trochę mniej niż chociażby w Trójmieście). Niekwestionowanym plusem i gwarantem swobodnych spacerów są psie plaże, które w Kołobrzegu są dwie:

1. Plaża dla psów Podczele Kołobrzeg ok. 800 m na wschód od ul. Brzeska, 78-106 Kołobrzeg, współrzędne 54.200358, 15.671375
  2. Plaża dla psów Radzikowo Kołobrzeg, wejście na plażę przy przedłużeniu ul. Plażowej, współrzędne: 54.1725, 15.516469

Tak wygląda wejście na Strefę Zwierząt od strony Radzikowa

A to już na plaży 🙂

#plażadlapsów @droonka 😊🐾

Post udostępniony przez Psiamatka (@psiamatka)

Droga do plaży biegnie przez lasek, więc najpierw robimy spacer higieniczny a potem drepczmy wzdłuż morza. Sama plaża niczym się nie różni od tej tradycyjnej –  jest czysta, szeroka, miejscami zacieniona, pieski mogą na niej szaleć do woli, choć zgodnie z regulaminem powinny być na smyczy (pod kontrolą opiekuna). Dodatkowo mamy na niej podajniki z woreczkami oraz kubełki na psie odchody.

Uwielbiam poranki na plaży, zawsze po spacerze sobie nieśpiesznie czilujemy i wchłaniamy jod 😉

#mydogismysoulmate #shibainu #psiamatka #naplaży #psiaplaża 💖😊#rottlove

Post udostępniony przez Psiamatka (@psiamatka)

Na mapce wygląda to mniej więcej tak:

Psia Plaża, Sklep Zoologiczny – Kołobrzeg

Na mapce zaznaczyłam też największy w Kołobrzegu (i tak naprawdę jaki w życiu widziałam) sklep zoologiczny sprytnie ukryty w Centrum Ogrodniczym Żulicki. Wybraliśmy się tam, gdy wyjazd nam się przedłużył i musiałam zakupić dodatkową karmę. Czego tam nie ma 😀 Jak będziecie w Kołobrzegu to szczerze polecam wybrać się w odwiedziny.

Nocleg

Noclegów w Kołobrzegu jest mnóstwo, i nawet goście z psami nie powinni mieć problemu. Odkąd mamy dostęp do prywatnego mieszkania nie szukam już innych opcji. Ale zrobiłam mały research i najbliżej zejścia na psią plażę w Radzikowie jest Baltic Plaza oraz Dom Wczasowy Neptun, które akceptują pobyt z psami. W obu miejscach są ceny hotelowe (za psa się dodatkowo płaci), i jeśli chcecie mieć po prostu blisko do plaży i względny komfort to najlepiej poszukać kwater prywatnych, których jest naprawdę sporo wzdłuż ulicy Klonowej. Wystarczy wejść na Google Maps i powybierać. Nocleg blisko Kołobrzegu, które sprawdziliśmy i polecamy to samodzielne apartamenty 80m od plaży S_pokój i Dobro i ok 15 min drogi samochodem od Kołobrzegu w malutkiej, spokojnej miejscowości Gąski.

Gdzie zjeść, co zobaczyć?

Na jedzenie zazwyczaj chodzimy bez psa, ale w wielu miejscach w Kołobrzegu, pieski są mile widziane. Mam wrażenie, że Kołobrzeg jest przyzwyczajony do turystów z psami i nie jest to żadne „widzimisię”. Jednym z takich miejsc jest Mocca Bar tuż przy porcie. Obowiązkowo wpadnijcie na rybkę do Rewińskich – kultowa smażalnia ryb z widokiem na morze (tutaj niestety nie wejdziemy z psem). Atrakcją w samym Kołobrzegu jest nowo otwarte molo, które wieczorem jest przyjemnie podświetlone. Niedaleko od Kołobrzegu, znajduje się Dźwirzyno gdzie bardzo smacznie zjecie w MESA Grill Restaurant Cafe. Wybierzcie się też na wycieczkę do Trzęsacza, gdzie są stare ruiny Kościółka a plaża jest zjawiskowa <3

To co, widzimy się w Kołobrzegu? 😉

Podobał Ci się ten wpis? Zostaw komentarz! 🙂

Lubisz podróżować z psem, zajrzyj do naszego Sklepu !

14 komentarzy

1. margareta

Jakbym o sobie i Bokaju pisała. Polecam obok Baltic Plazy – Pensjonat Neptun my sie tam juz tam trzy lata zatrzymujemy i dokładnie stamtąd 5 minut na te cudowna psia plaże. Jestesmy tam juz o 7 rano i ta cisza. Podpisuje sie. Kolobrzeg cudowny jest.

• O super wieści, bo na bookingu, piszę, że Neptun nie akceptuje zwierząt, ale może jest tam nieaktualne info. No to mamy drugą ulubioną rzecz, oprócz Shib 😀

• Wiktoria Hańderek

Czy orientuje się Pani jak z dojazdem pociągiem a właściwie busem do Pensjonatu Neptun? Planujemy jechać w te wakacje z naszym psiakiem do Kołobrzegu, zależy mi na tym aby pensjonat był blisko psiej plaży, jednak jedziemy pociągiem i zastanawiam się czy dojazd do pensjonatu będzie sporym wyzwaniem 🙂 pozdrawiam

• Szczerze mówiąc nie orientuję się, ale taksówka z dworca głównego do pensjonatu powinna kosztować 20 zł, to nie jest duży dystans, jakieś 7 min samochodem. Jest jeszcze Kołobrzeg Stadion – stacja i stąd to na upartego i na pieszo można się przejść, ale nie wiem czy tam się zatrzymują wszystkie pociągi. Życzę udanego pobytu 🙂

2. Neli

Ale pięknie <3

• 🙂 <3 na Instagramie więcej fotek, znów jesteśmy w Kołobrzegu 😀

3. oKruszynka

W Kołogrzeu z psem byłam tylko raz, ale wynudziłam się straszebnie. Od 3 lat jeździmy do Darłówka. I tam jest rewelacyjnie! Mój pies w zasadzie w pierwszym roku na deptaku stał się atrakcją:D Ludzie robili sobie z nim zdjęcia, a to tylko czarny labradorek, ale za to jaki! Uwielbia pozować do zdjęć:) Ale mniejsza o to. W Dałówku bawiliśmy się świetnie – znalazłam noclegi przyjazne zwierzętom, w apartamentach Baltic Korona (www.baltickorona.pl) i bez problemu mogliśmy spędzić tam wakacje w 3 (ja,mój facet i nasz piesio <3). Polecam! Warto bo jest i pięknie i psiolubnie.

4. Patrycja

Pięknie ☺️ a gdzie z naszym pupile możemy wejść i zjeść ☺️

• W sezonie większość knajpek ma ogródki, i tam można spokojnie wejść z psem. Zawsze wcześniej lepiej zapytać obsługi czy nikomu pies nie przeszkadza, ale widuję wiele piesków, więc domyślam się, że są akceptowane. Takie miejsce na 100% gdzie można wejść z psem to przy porcie Mocca Bar, tam byliśmy z Noasiem i w ogródku i w środku.

5. Justyna

Czy mogłaby Pani polecić jakieś miejsce noclegowe dla osób z psem? Szukam gdzieś w okolicach Radzikowo Kołobrzeg

• Pensjonat Neptun tuż przy psiej plaży w okolicy Radzikowo/Grzybowo jest ok, ale nie wiem jak z ceną. W samym Radzikowie co drugi dom oferuje wolne pokoje proponuję wrzucić na google maps i potem zadzwonić czy można z psem. Jak coś jeszcze mi wpadnie do głowy to dam znać 🙂
      EDIT: Proszę sprawdzić domki http://domkipodbrzoza.pl mają dobre opinie w internecie i można z psem, są bardzo blisko plaży.

6. Justyna

Dziękuję bardzo ☺Znalazłam jeszcze Kotki 2 w Grzybowie dla 2 osób. Mają niby osobne wejścia. Będę pytać

7. W Trzęsaczu byłam jakieś 8 lat temu. Byłam pewna, że tych ruin już dawno tam nie ma! Muszę odwiedzić to miejsce!